glonte de argint

9 crimes

Aseara m-a convins fiica-mea sa ma uit la Shrek. Marturisesc ca am fost de acord cu mari rezerve. Aveam eu ideea fixa ca e un film pentru copii. Mai trebuie sa spun ca m-am inselat ? Am vazut doua filme grozave, care numai pentru copii nu sunt. Doua filme in care s-a vorbit despre viata, despre acceptare, despre dragoste, despre frica ca vei fi respins, despre ziduri si masti. Despre uratenia fizica si nobletea sufleteasca. Despre toleranta si ura. Despre prejudecati si etichete puse fara discernamant, despre oameni frumosi si goi sufleteste. Despre cum Prince Charming nu e chiar charming.
Intotdeauna , de cand ma stiu, mi-a placut mai mult de Zmeu. Poate pentru ca il simteam ostracizat de toti, respins. Sau poate nu il percepeam eu fioros. Ma gandeam ca e un om bun ascuns dupa un chip urat. Si pentru ca intotdeauna am fost o rebela, chiar m-am maritat cu unu’…Desigur, a fost o greseala. Pana la urma, Zmeul nu e cu nimic mai bun decat Prince Charming. Dar asta e alta poveste…
Povestea lui Shrek este povestea unuia care, respins toata viata, pana si de parinti, isi gaseste linistea si fericirea alaturi de cineva care il “vede” asa cum este el. Este povestea unui om intelept, care accepta lumea asa cum este ea, si care nu vrea decat sa fie lasat in pace. Care apreciaza ce are. Care nu ii raneste pe cei care il iubesc. Povestea unui om care iubeste. Si care recunoaste un lucru bun cand i se-ntampla. E povestea unui om ce nu musca mana care il sustine. Mi-ar place ca toti sa fim ca el.

Si, ascultandu-l pe Damien Rice in acest film, am lacrimat…

15 May , 2011 - Posted by | me

No comments yet.

Leave a Reply

