glonte de argint

Ioana

Printre haine risipite, fotografii si amintiri imi repet obsesiv ca totul va fii bine. Ca fiica mea va fii fericita. Ca asa trebuie sa fie. Intotdeauna am fost mama paranoica. Cea care si-a facut griji cu si fara motiv. Care a plans si s-a bucurat impreuna cu ea. Care a certat-o atunci cand a gresit. Si care a sprijinit-o atunci cand a avut nevoie. Inca imi vine greu sa inteleg ca nu mai este mica. O privesc si vad ca este o femeie adulta. Care pleaca de langa mine ca sa traiasca alaturi de barbatul pe care il iubeste. Chiar daca asta inseamna un zbor de 36 de ore cu avionul. Pe alt continent, undeva la capatul lumii. Stiu ca ii va fii bine acolo. Stiu ca acel barbat minunat va avea grija de ea. Dar mai stiu ca o sa-mi lipseasca. Si nu pentru ca sunt eu mama egoista. Ci pentru ca nu stiu cum o sa fie sa nu o vad atunci cand imi va fii dor de ea. Probabil ca va fii un nou inceput pentru amandoua. Probabil ca nu voi fii alaturi de ea cand se va casatorii sau va naste primul copil. Dar sigur, ceea ce insemnam una pentru cealalta va ramane.
Nu am scris niciodata despre fiica mea. Am simtit ca e singura parte a vietii mele pe care sunt datoare sa o protejez. Nu este perfecta. Are defecte, are momente cand ma face sa simt ca-mi ies din minti, e plina de capricii si de toane, si este ingrozitor de incapatanata. Este fiica mea si imi seamana. O iubesc pentru ceea ce este, chiar daca nu am fost intotdeauna de acord cu deciziile pe care le-a luat. Dar cred ca asta inseamna sa iti iubesti copilul. Sa-l lasi sa decida chiar daca greseste. Chiar daca ceea ce face il va rani mai tarziu. Sa-ti iubesti copilul inseamna sa-l lasi sa fie liber. Sa-l lasi sa zboare de langa tine. Sa cunoasca viata cu tot ce ii ofera ea, bune sau rele. Sa cunoasca oamenii asa cum sunt ei, buni sau rai. Si sa-I spui de fiecare data ca il iubesti neconditionat fara sa te agati de el. Chiar daca iti vine greu. Nu facem copii pentru noi. Nu facem copii ca sa aiba grija de noi. Asta este frumusetea dragostei de mama. Sa te bucuri pentru fericirea copilului tau. Sa-I spui ca ii vei fii intotdeauna alaturi. Dar mai ales sa-I spui ca il iubesti…

Te iubesc, fiica mea…

15 May , 2011 - Posted by | me

No comments yet.

Leave a Reply

