glonte de argint

trezirea de dimineata

Bun. doua zile pline. Pline de intrebari, sa ne-ntelegem. Aflat raspunsuri nu prea placute. Care imi cam arunca viata in aer si imi cam schimba perspectiva. Nu aia de abordare a vietii, ci cea a modului in care ma abordez pe mine. Introspectiile sunt si ele bune de ceva. Cand te lovesc, te obliga sa sapi adanc in tine. Si sa afli chestii. Intotdeauna, dar intotdeauna, nu iti place ce descoperi. As putea sa ignor totul, si sa ma prefac ca n-am descoperit nimic. Dar n-as mai fi eu daca as face asta, nu?Am inteles eu multe in ultimele doua zile. Prima chestie notabila ar fi ca am fost iremediabil tampita timp de 47 de ani si ca acum m -am cam trezit la realitate. La realitatea altora, nu a mea. Ca a mea era clar deformata.
A doua chestie ar fi ca nu exista un raport echitabil intre ceea ce dai si ceea ce primesti. Stiu, asta mi-ar fi putut-o spune si un adolescent, daca as fi avut atata minte sa intreb.
Cateodata dai tot, si nu primesti nimic. Intotdeauna cand nu dai nimic din tine, se vor gasi cel putin 5 insi care se vor rupe intr-un triplu-axel, doar ca sa te vada pe tine zambind.
De unde am tras eu concluzia ca iubirea se pretinde cu pumnul batut in masa. Si, ca sa-ti fie bine, mai trebuie sa si manipulezi, sa te mai dai din cand in cand si lovit in aripa, sa mai faci si pe fragila si distrusa, si sa inveti ca santajul si manipularea sunt chestii necesare, daca vrei sa-ti fie bine.
Pana acum, traiam eu cu idea fixa si batuta in cuiul mintii mele, ca dragostea neconditionata ii obliga pe ceilalti la onoare. Total gresit! Pentru ca ceilalti nu-s tampiti ca tine. Iau ce le oferi, si nu mai vad asta ca pe un dar pretios. Nu, incep sa creada ca li se cuvine, ca e datoria ta sa dai tot si sa nu primesti nimic in schimb. Si uite-asa, balanta incepe sa se incline.  Si te uiti ca Sisif la cat ai de urcat, cu tot cu altruismul de il cari in spate. Si incepi sa te ajustezi, pe tine, desigur. Mai cioplesti, mai ciobesti, important e sa te mulezi pe nevoile altora, niciodata pe ale tale. Renunti la tine, si deja asta devine un fel de a trai. Cand ti se spune destul de des ca asa trebuie sa faci, ajungi sa crezi ca asa e bine. Cand esti folosit de cei mai apropiati tie, ridici iubirea neconditionata, la nivel de arta.
Egoismul e si el bun la ceva. Te ajuta sa nu te depersonalizezi. Doar ca societatea ne invata altceva. Ca trebuie sa fi bun, ca trebuie sa nu conditionezi, ca trebuie sa iubesti dezinteresat…Rahaturi! Rahaturi cu R mare! Trebuie sa fi bun, dar in primul rand dar trebuie sa fi bun cu tine. Sa te pretuiesti, sa iti spui ca si tu contezi. Nu numai copilul, sotul si parintii. Dar, de cele mai multe ori, nu o faci. Si uite-asa ti se anihileaza  instinctul de conservare. Si incetezi sa mai existi ca o fiinta de sine statatoare. Devii doar o anexa a celorlalti. Si un instrument de satisfacere a nevoilor celor pe care tu ii iubesti. Nu astepti dar nici nu primesti nimic. Si ajungi sa te convingi ca asa trebuie sa fie. Realitatea ta nu e si realitatea lor. Si nu existi decat in mintea ta…

Si vine un moment cand nici acolo nu mai esti…

19 July , 2011 - Posted by | me

4 Comments »

  1. Da, da…sa fim buni si rabdatori, sa dam, chiar daca nimeni nu ne cere, iar la final ramanem cu ochii in soare si multe intrebari!
    Nu-i mult mai bine sa faci doar ce-ti place tie? Uite, nu zic ca eu invat din greselile altora, da’ pana la urma sper ca macar din ale mele sa retin ceva…

    Comment by Romina | 2 August , 2011 | Reply

  2. Se numeste iubire neconditionata, matz frumos…Se mai numeste si lipsa instinctului de supravietuire…si lipsa totala de egoism…si bunatate…
    Dar, oricum s-ar numi, de fiecare data, ramai cu inima franta…
    Lasa…o sa fie bine…

    Comment by me | 2 August , 2011 | Reply

  3. Minunat! Mai am 20 de ani la dispozitie sa invat😉

    Comment by Romina | 2 August , 2011 | Reply

  4. Cred ca deja ai invatat, fetita mea desteapta…

    Comment by me | 2 August , 2011 | Reply


Leave a Reply

