Torino

A doua zi in Torino a inceput pe o caldura infernala. Insotite de acelasi ghid-prieten ne-am intors in Porta Nuova. Ne-am propus o zi in care sa vizitam, dar nu contra-cronometru. Am trecut razant pe langa magazine, fara sa ne oprim prea des. Cine ne cunoaste pe noi doua stie ca avem o relatie de lunga durata cu hainele, posetele si pantofii. Dar…nu era momentul de shopping. Am bantuit prin minuscule parcuri, am facut fotografii, si dupa o ora ne-am spus ca e timpul sa ne oprim pentru o cafea. Cafea pentru ei, pentru ca eu m-am limitat la apa cu lamaie, ca o diva ce sunt, deh. Pauza de cafea s-a prelungit la o ora, timp in care am barfit orasul si torinezii. Fiica mea era uimita de cat de murdar este pe jos. Si era oripilata ca stapanii bipezi ai patrupedelor canine nu au bunul simt sa adune de pe jos “produsele”. In tot acest timp, sesiunea foto continua, spre disperarea noastra, pentru ca eu nu sunt deloc fotogenica, iar fiica-mea nu are rabdarea sa pozeze artistic. Dar cum Iulian se dovedea un fotograf extrem de insistent, am fost nevoite sa cedam cu gratie.
Reintorsi in Piazza Castello, ghidului si prietenului nostru i-a venit ideea sa-i faca Ioanei poze artistice. Credeti-ma, asta a devenit un spectacol cu public. Iulian se dovedea un fotograf extrem de pretentios. Ba pozitia gatului nu era destul de involta, ba privirea nu era destul de expresiva, ba parul nu i se aseza bine…De aici, au urmat indicatii “scenografice”, spuse pe un ton nu tocmai bland. Omul chiar vroia sa faca chestii seriose. Atat de serioase incat am fost intrebata daca ceea ce se vede e o sedinta foto profi pe bune. Si uite asa au inceput sa scapere blitz-urile aparatelor foto a celor care se oprisera sa admire “peisajul”. Ala a fost momentul in care Ioana a declarat sedinta inchisa, in aplauze la scena deschisa.
Ne-am indreptat repede spre Piazza Solferino sa vedem celebra si mult discutata Fontana Angelica, ce reprezinta cele patru anotimpuri. In timpul altei sesiuni foto (???!!!), ni s-a explicat ca torinezii o mai numesc si Fontana di Pedofili, pentru sensurile ascunse ale statuilor. Ma abtin de la orice comentarii, deh…intelegeti voi ce vreti.
Despre Molle Antonelliana si pranzul la restaurantul japonez am sa va povestesc in alta zi.

6 thoughts on “Torino

  1. Ma bucur atat de mult sa te “revad”! Dar si mai mult ma bucur sa constat ca arati incomparabil mai bine decat in urma cu doi ani… Cat despre Ioana, este pur si simplu frumoasa.
    Sis, esti o femeie minunata. Bucura-te de viata!

    • Stiu exact cat valorez, Liz. Nici cat praful de sub talpile unora. De mine nu mai zic nimic, eu sunt prima care nu pun pret pe mine. In fine, lasam…
      Mai ca-mi vine sa te injur pentru ca vorbim atat de rar, stii?
      Sper ca esti bine si tu si Marius.

Leave a Reply

