glonte de argint

a iubi toamna

a iubi toamna

’’Ruga a singuratatii:

Ai mila de mine, Doamne, caci singuratatea ma apasa. Nu astept nimic. Iata-ma in aceasta camera, in care nimic nu imi vorbeste. Si, totusi, nu prezente iti cer, caci ma simt si mai pierduta cand ma afund in multime. Dar o alta, care-mi seamana, singura si ea intr-o camera la fel ca a mea, iat-o totusi fericita stiindu-i pe cei iubiti ratacind prin casa. Nu-i aude, nici nu-i vede. Nu primeste nimic de la ei in aceasta clipa. Dar ii este de ajuns, pentru fericirea ei, sa-si stie casa locuita. Doamne, nu cer nimic care sa poata fi vazut sau auzit.
Minunile tale nu sunt pentru simturi. Dar imi e de ajuns, pentru a ma vindeca, sa-mi luminezi spiritul asupra casei mele.
Calatorul in desert, Doamne, daca a plecat dintr-o casa locuita, chiar stiind-o la capatul lumii, se bucura de ea. Departarea nu-l impiedica sa fie hranit de ea, iar daca moare, moare in iubire…Nu-ti cer, Doamne, nici macar casa sa imi fie aproape.
Trecatorul care in multime a fost impresionat de un chip, se transfigureaza, chiar daca acel chip nu este pentru el. Asemenea acelui soldat indragostit de regina. El devine soldatul acelei regine. Nu-ti cer, Doamne, nici macar casa sa-mi fie fagaduita.
In largul marilor exista destine arzatoare inchinate unei insule ce nu exista. Cei de pe corabie canta imnul insulei, si aceasta ii face fericiti. Nu-ti cer, Doamne, nici macar casa sa existe undeva.
Singuratatea, Doamne, nu este decat fruct al sufletului infirm. El salasluieste intr-o patrie a sa, care este sens al lucrurilor. Astfel, templul este sens al pietrelor. El nu are aripi decat pentru acest spatiu. Nu se bucura de obiecte, ci doar de imaginea ce se citeste dincolo de ele si care le leaga. Fa-ma doar sa invat sa citesc.
Atunci, Doamne, singuratatea mea se va sfarsi.’’

Antoine de Saint Exupery

23 November , 2013 - Posted by | Graphics for my daughter

3 Comments »

  1. ce-ar mai putea fi de spus?!… rascolitor! …iar grafica ta is breathtaking..

    Comment by esme | 23 November , 2013 | Reply

  2. Frumoasa mea….

    Comment by eu | 24 November , 2013 | Reply

  3. eh, grafica mea e doar un hobby, desi recunosc ca am evoluat binisor fata de cat de stangace eram la inceput. multumesc, esme!

    iti amintesti poezia lui Paunescu…

    …A iubi, toamna, e-un biet pleonasm,
    O poarta in cer se-nvirteste, neunsa,
    Cad, iata, imperii de tulbure frunza
    Si totusi se aude si ultimul basm.
    A iubi, toamna, e oglinda-n oglinzi,
    Halouri ciudate pe lucruri danseaza,
    Insecte damnate fac cuiburi in raza,
    Speranta renaste in cei suferinzi.
    A iubi, toamna, neant si refren,
    Vin pluguri pamantul spre cer sa-l rastoarne
    Si ultimul fulger, semnat ambigen,
    E parc-un altoi pentru sange si carne.
    Si tipa a pierdere tren dupa tren
    Si mieii duc iarba uscata pe coarne…

    Comment by me | 24 November , 2013 | Reply


Leave a Reply

