glonte de argint

cronica de film

Cum Marele Eveniment cinematografic al anului a fost Fifty Shades, mi-am spus ca nu pot face tocmai eu nota discordanta, neprivindu-l. Cele mai degeaba pierdute doua ore si trei zecimi de secunda, apropos! Drept e ca nici nu-mi faceam mari iluzii, nu dupa ce am reusit cu chiu cu vai sa citesc primul volum.
Sa incep cu ce mi-a placut, asta pentru ca lista e foarte scurta.
1. Coloana sonora. Coloana sonora a fost…hmmm…acceptabila. Nu sa faca gauri in borta, nici pe departe sa lanseze vreun hit, dar a fost acceptabila.
2. Geaca de piele maro a tipei.(wow! scrisesem “tampei”, bine ca am corectat)
3. Ferestrele apartamentului lui Grey. Dintotdeauna mi-am dorit un living cu ferestrele din podea.
Ce nu mi-a placut:
1. Freza tipului. Am avut impresia ca privesc clona nereusita a lui James Dean.
2. Lipsa de substanta a dialogurilor. Stiu ca e cam greu sa imprimi o anumita intensitate emotionala frazei “I don’t make love, I fuck hard”, dar se putea mai mult.
“I don’t make love, I fuck hard”. Oh, really? Sincer, cred ca tipul se cam supraestima la capitolul sex. Daca asa arata un sex “hard”, ma intreb cum arata in viziunea lui, un vanilla sex! Ceva mai plictisitor, nu am vazut. Si nici n-am trait, ehehehe…
3. Lipsa totala, absoluta, al talentului actorilor, cel putin in filmul asta. Desigur, mimoza delicata are o anumita inocenta, nu pot sa neg, dintre cei doi, ea este cea care are totusi cateva sclipiri, dar el…oh god…el e la fel de talentat si expresiv ca o balta intr-o zi fierbinte de vara.
4. Ca tot vorbim de el, personajul principal, deh, cred ca cei care au facut castingul au avut niste idei cel putin ciudate despre cum trebuie sa arate un tip sexy care are ambele picioare trecute bine peste linia unei sexualitati…hmmm…hai sa zic bizare. Poate o fi o chestie de perceptie personala, dar pe mine, una, tipul nu m-a impresionat cu nimic. In sensul ca nu m-a luat nici cu fiori, nici cu trairi, nici macar la scenele fierbinti. Ori ca il vizionam pe el, ori pe sectoristul de cartier, cam aceeasi treaba. Ori, ideea la filmul asta, era ca trebuie sa ne ridice parul de pe maini noua, femeilor din lumea intreaga. Da’ de unde! Mie nu mi s-a ridicat nimic, ba mai mult, la un moment dat, fix in timpul partidelor toride de sex, m-a luat asa un cascat, de nu va spun!
5. Cliseul cu pana de paun. Ma indoiesc sincer ca te loveste orgasmul de la fulgii aia. (parerea mea!)
6. Chilotii don’shoarei. Pe bune? Chiloti tetra cu danteluta? Inteleg ca era “putin” virgina, inteleg ca studia literatura engleza, dar, chilotii aia tip Jane Austen? Atunci, de ce nu gogosari “moartea pasiunii’?
7. Scena in care el se dezlantuie ca uraganul Katrina, cu biciul in mana, aplicandu-i o corectie la popoul gol. Iarasi ma intorc la jocul actoricesc. Aia trebuia sa fie o scena plina de dramatism, oameni buni! Sa simtim disperarea, furia, frustrarea la cele mai inalte cote. Pe naiba! Nada! Pana si Dima Trofim mi s-a parut mai bun in scena de final. Va amintiti de “labrador”, da?
8. Scenele de sex fierbinte, care ar fi trebuit sa ne incendieze imaginatia. La mine nu au functionat absolut deloc. Clar, nu am reusit sa intru in niciun film cu tanarul macho. Mai multi fiori mi-a dat inghetata cu ciocolata pe care am savurat-o in timpul vizionarii. Am ramas total opaca la farmecul tipului. Pentru ca nu avea niciunul. Macar daca ar fi avut un sex-appeal acolo, ceva…sa-mi fi clatit macar ochii. Of, of, care n-am avut noroc… Si ca sa nu credeti ca sunt singura care am avut senzatia asta de “sec”, tre’ sa spun ca si Tweety a simtit acelasi lucru. Adica nimic.
As putea sa mai insir inca vreo douaj’de lipsuri ale filmului, dar ma opresc aici.
Una peste alta, prin comparatie, ce mai, cartea mi se pare acum o capodopera literara.

ps: Ii compatimesc sincer pe barbatii care au fost nevoiti sa isi insoteasca femeile la filmul asta. Au toata compasiunea mea!

pss: Cica mai urmeaza doua filme. Avand in vedere ca primul volum a fost cel mai bun, mi-e si teama sa ma gandesc cum vor fi ecranizarile dupa urmatoarele volume. O solutie salvatoare ar fi schimbarea regizorului. Sau a scenaristului. Sau, mai bine, a actorilor!

27 March , 2015 - Posted by | recenzii pe tocuri cui

2 Comments »

  1. Slava Domnului ca nu sunt singura care il considera un film PROST! Credeam ca am eu o problema de perceptie…

    Comment by lizi | 28 March , 2015 | Reply

  2. Glumesti? Nu numai ca nu esti singura care il considera un fiasco total, dar la pariu ca asa il percep 80% dintre persoanele de bun simt care l-au vizionat. Desigur, daca ne gandim cata prostie pe metru patrat exista in Romania si aiurea in lume, avem si o explicatie exacta a faptului ca filmul este un box office.
    In treacat fie spus, cred ca aia care practica BDSM-ul s-au stricat de ras la filmul asta, ehehe…

    Comment by me | 28 March , 2015 | Reply


Leave a Reply

