glonte de argint

Cartea Vietii – Deborah Harkness

cartea-vietiiCa sa citesc acest ultim volum, a trebuit sa il rasfoiesc pe cel de-al doilea, actiunea fiind una extrem de complexa. Mi-au scapat foarte multe detalii, si nu pentru ca citesc eu superficial, asa cum mi s-a spus, in cel mai nepoliticos mod, ci pentru ca intreaga trilogie este extrem de complicata. In plus, fiind o perfectionista, mi-am propus sa recitesc primele volume, ca sa inteleg exact toate subtilitatile.
Sa ne-ntelegem, eu nu sunt fan “carti cu colti”. Majoritatea mi se par imature. lipsite de substanta, si scrise pentru un segment de cititori de o anumita varsta. O ador, desigur, pe Anne Rice, cea care a inventat practic literatura de acest gen. O iubesc pe Richelle Mead, pentru umorul sarcastic si extrem de fin al personajelor sale.
Si imi place Deborah Harkness pentru lipsa “siropului”. Iubirea dintre personajele sale este departe de a ne ingretosa. Personajele sunt puternice dar si fragile, tocmai pentru ca iubesc. Nu conteaza ca Matthew Clairmont este vampir si Diana Bishop este o puternica vrajitoare. Da, sunt aproape indestructibili. Da, Matthew apartine unui clan pe cat de vechi, pe atat de temut. Da, Diana, descopera in ea o putere aproape letala. Fiecare, separat, este o forta. Luati impreuna sunt un uragan. Dar, ceea ce ei impart, ca barbat si femeie, este secretul puterii lor. Puterea lor sta in dragoste si in sacrificiu.
Fiecare stie ca este perechea celuilalt.
Am fost fascinata de dinamica relatiilor din clanul Clairmont. Am fost impresionata de loialitatea lor, de supunerea in fata sefului familiei. De onoarea cu care isi indeplinesc datoria, chiar daca datoria ii frange pe dinauntru. Am fost miscata de legamintele neconditionate pe care si le-au facut. Nu i-am privit ca pe niste personaje negative. I-am privit ca pe niste “oameni” puternici, pentru care legatura de sange primeaza in fata a orice. I-am privit ca pe niste “oameni” pentru care loialitatea, onoarea, si datoria sunt bunurile cel mai de pret. Si, mi-am dorit sa le seman!

Cartea Vietii, o poveste irezistibila despre putere, genetica, si dragoste!

9 July , 2015 - Posted by | recenzii pe tocuri cui

8 Comments »

  1. me, draga mea, iarta-ma ca intreb, dar cine stie atat de bine cat de atent sau superficial citesti tu?

    Comment by esme | 9 July , 2015 | Reply

  2. O prea elevata don’shoara, uimita de rapiditatea cu care citesc, m-a numit superficiala, spunand ca citesc o pagina la inceput, doua la mijloc, si sfarsitul, dar nu asta a fost impolitetea.
    Oricum, nu am considerat ca trebuie sa ma scuz sau sa-i explic madamei ceva. In urma unei indelungi practici, (citesc de la 7 ani) am ajuns sa citesc extrem de rapid, exceptie facand doar cartile de filozofie, la care stau si “gandesc”.
    Acu’…stii vorba aia…cainele moare de drum lung, si prostu’ de grija altuia, deh!

    Comment by me | 9 July , 2015 | Reply

    • o donsoara care, banuiesc, a fost scandalizata pana la lesin de-un asemenea gest lipsit de rescpect, cum ca omiti pasaje revelatoare (ale unei sub/mediocritati literare, dealtfel), precum momentul in care ala ii descheie bluza si-i saruta fix ombilicu. me, draga mea, cred ca acolo trebuia sa insisti tu sa-i dai satisfactie duduiitei. sau poate asupra momentului cand se zaresc unul pe altul si cad loviti, paralizati de Cupidon, intr-un moment de fascinant absolut si nemaipomenire. …sau. poate, voia dovezi – reproduceri de dialog cu analiza pe text.

      Comment by esme | 12 July , 2015 | Reply

  3. Cum ziceam…la tăți ni-i greu…

    Comment by me | 12 July , 2015 | Reply

  4. Ai descris perfect personajele. ..mai un pic si ma apuc de Carter Vieti

    Comment by Anca | 15 July , 2015 | Reply

  5. Anca, personajele sunt surprinzator de umane pentru niste vampiri si vrajitoare.

    Comment by me | 15 July , 2015 | Reply

    • De multe ori uit ca el este vampir🙂

      Comment by Anca | 15 July , 2015 | Reply

      • Da, seamana doar cu un barbat excesiv de protector, excesiv de posesiv, si excesiv de iubitor!

        Comment by me | 16 July , 2015 | Reply


Leave a Reply

