glonte de argint

Introspectii de buzunar VI

”Cat de grele sunt plasele astea. Dar trebuie sa fac “piata”. Bunica nu mai poate. Silvia, cica e plapanda. Las’ ca si eu sunt. Am 14 ani. Ar trebui sa ma simt “domnisoara”. Ce cuvant stupid. Am intrebat-o pe Gabi cum intelege ea cuvantul asta. Ce dracu’ inseamna ? Ca ai sani ? Mda…ea are. Eu nu. Ca ai voie sa-ti boiesti fata ? Ca flirtezi cu baietii la scoala ? Mda…cu mine nu flirteaza nimeni. Si asa nu m-as putea intalni cu nimeni. Nu as avea voie sa ies din casa. A reusit mama sa creeze impresia ca e ceva rusinos in asta. Ca e degradant sa iesi cu un pusti de varsta ta la un film. Daca te saruti pe-acolo ? Ce oroare! De parca, de la un sarut ramai gravida. Cine stie ce gandeste mama…Nici la Gabi nu ma mai lasa sa ma duc. Cica maica-sa e o stricata. Asa, si ? Ce vina are Gabi ? Dar mama? Cred ca la ea nu se pune. Oare de-asta vrea tata sa divorteze? Poate s-a saturat si el sa inchida ochii. Poate s-a saturat si mama sa inchida ochii. Amandoi au aventuri. Si se cearta. Si ea urla. M-am saturat de urletele astea. Si nu vreau ca tata sa plece. Nu vreau sa aiba alt copil. El era singurul meu sprijin in casa asta. E singurul caruia ii pasa de mine. Care nu ma cearta. Nu poate sa plece. Nu accept sa plece. Daca pleaca, ma arunc in fata unei masini. Jur!
 
Ce pacoste mai e si varsta asta. ”Ea” ma moralizeaza permanent. Imi alege prietenele. Imi spune cu cine am voie sa vorbesc si cu cine nu. Clar, nu am voie sa vorbesc cu baieti. Chiar nu inteleg de ce nu poate veni nimeni la mine. Doar Cerasela. Pentru ca e mama prietena cu maica-sa. Si o lasa sa vina la noi acasa cu un nene. Stiu ca bunica e foarte suparata din cauza asta. Stiu ca nu e frumos sa trag cu urechea, bunica m-a crescut ca pe o mica doamna, dar am auzit o discutie intre ele. Bunica ii spunea ca e scandalos sa iti transformi casa in bordel. Ca nu se face asa ceva. Ca eu am crescut, si inteleg perfect ce fac aia cand se inchid in dormitor. Ca daca afla tata, se va supara. Si ca ar trebui sa renunte si ea la aventura pe care o are cu sotul prietenei ei. Ce scandal…Si ce urat i-a vorbit. Nici macar nu a trebuit sa mai ascult pe furis. Oricum, rasuna toata casa.
Stiu ca tata nu e foarte inteligent. Nu atat de inteligent cum e ”ea”. Dar e bun, si ma iubeste. Ar face orice pentru mine. Mai putin sa ramana langa ra. Dar la ce ii foloseste asta, mamei? Oricum nu o face mai buna. Mai blanda. Mai umana. Cateodata, ma gandesc ca e foarte nefericita. Trebuie sa fie ingrozitor pentru ea sa se vada atat de “perfecta”. Prin comparatie, pe noi ne vede ca pe niste forme inferioare de viata. Cred ca se simte foarte singura. E greu sa crezi despre tine ca esti perfect. Te face sa ii dispretuiesti pe ceilalti. Sa le reprosezi asta tacit. Cateodata, ma gandesc ca in inima ei nu este loc decat pentru ea. Noi suntem doar figurantii patetici care ii invadeaza viata. Si ne jucam prost rolul. As vrea sa nu-mi pese. Imi pasa…”

12 January , 2016 - Posted by | Introspectii de buzunar

No comments yet.

Leave a Reply

